joi, 11 iunie 2009

revolta la pixel

revolta are şi ea mai multe forme. necunoscuta de afară şi necunoscuta de dinăuntru, plus variaţii de intensitate şi grade diferite ale combinaţiilor dintre cele două.
revolta-m-aş când citesc pe un site (http://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/convince-with-confidence.htm ) despre încredere, deşi e de pe la începutul religiilor recunoscut faptul că cine dă cu pumnul în masă cu încredere atrage atenţia şi adepţi.
scriind câte ceva despre branding, am început frumos cu o gugăleală, apoi nimeritul pixelului cu regula "găseşte informaţia dacă te ţine", evident că am dat de altceva, aşa cum te ajută un brand de 100 mld dolari să cauţi ce te interesează şi să găseşti ce îţi place.
şi uita aşa citind studiul:

In Moore’s experiment, volunteers were given cash for correctly guessing the weight of people from their photographs. In each of the eight rounds of the study, the guessers bought advice from one of four other volunteers. The guessers could see in advance how confident each of these advisers was, but not which weights they had opted for.

From the start, the more confident advisers found more buyers for their advice, and this caused the advisers to give answers that were more and more precise as the game progressed. This escalation in precision disappeared when guessers simply had to choose whether or not to buy the advice of a single adviser. In the later rounds, guessers tended to avoid advisers who had been wrong previously, but this effect was more than outweighed by the bias towards confidence. [From New Scientist - Humans prefer cockiness to expertise by Peter Aldhous.]

am ajuns la concluzia că suntem nişte prostovani, noi oamenii. unii adică (adică toţi la un moment dat).

vine unu şi povesteşte cu cojones despre brand (=ataşament faţă de marcă= manipulare emotioanla= nu cumperi produsul, cumperi pilula albastră) ori investiţii financiare (îşi dă cu părerea fix bruschttp://www.youtube.com/watch?v=gUkbdjetlY8&eurl=http://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/convince-with-confidence.htm&feature=player_embedded) şi poporul se duce la botez.

şi uite aşa am ales să asociez brandingul cu religia. prea leneş să simţ prea mult, un pic speriat să gândesc mai mult, dacă aş putea recunoşte că sunt un pic pierdut prin mine şi încâlcit în ale mele sinapse ar fi bine ... ei bine nu! dacă un ales cu sinapse mai clare, sau mai bine încleiate, dansează în jurul focului, apăi atunci vin să îi aduc bastoul, să îl sterg de sudoare când are viziuni de la un zeu al pilulii roşii.

iată cum asociez, brandingu cu religia şi matrix. parcă robin hood era şi el mişto, cu cărările lui prin păduri, scurtături şi fortăreţe. e prea cald azi, e clar vreau la răcoare verde de pădure. omul este suma tuturor gândurile sale. Born stupid??? Try again!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu